Nikon Coolpix P80 Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Coolpix P80 Black zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Pietje 26-06-2017

Zeer slecht toetstel, mijn advies: niet kopen

Echt spijt van de aankoop enkele jaren geleden. Het stelt zeer slecht scherp, in welke modus dan ook (manual of autofocus); met name bij niet optimale belichting heb je een vet probleem. De resolutie gaat zienderwijs achteruit: grove korrels als sneeuw op de vroegere televisies. Alleen bij helder daglicht heb je redelijke foto's. Een detailfoto van dichtbij op minder dan 20-30 cm kun je vergeten. Het toestel kan dan absoluut niet scherp worden ingesteld. Werkelijk, de allergoedkoopste smartphone maakt nog betere foto's. Absolute miskoop. Enige pluspunt die ik kan noemen is dat je de datum op de foto kunt laten afdrukken.....

Pluspunten

• datum afgedrukt op foto
  • voelt degelijk aan
  • ziet er "professioneel" uit (maar is het niet!)

Minpunten

• alles aan het toestel

Chalawa 14-03-2009

Ik heb de P80 nu circa een half jaar in bezit maar ben er niet erg tevreden over. Met name de scherpte van de foto's laat erg te wensen over. Hij is ondertusssen al voor de tweede keer terug naar de verkoper. Die waren zelf ook niet tevreden over het resultaat van de foto's en er was dan geen discussie over wat te doen. Terug naar de fabrikant. Na de eerste keer waarbij er wel inwendig was vervangen lieten de resultaten nog steeds te wensen over. Wederom terug naar de fabrikant. Ondertussen is het toestel alweer ruim zes weken weg. Ik ben blij dat ik m´n ´oude´ Kodak niet van de hand gedaan heb.

Sheila van Z. 24-09-2008

Na ontvangst van een aanbieding heb ik van het weekend de P80 van Nikon aangeschaft.
Echt een fantastisch apparaat waar iedereen prachtige foto's mee kan maken. De bediening is prettig en erg makkelijk. Echt een aanrader voor iedereen die makkelijk en goede foto's wil maken..

Greg 04-09-2008

Heb hem nu enkele dagen in mijn bezit, komende van Canon. Eigenlijk ging ik naar de winkel voor de Pana18, maar de laatste was juist verkocht. Dan maar de Pana28, maar die was nog niet binnen. Sony wou ik niet echt, daar ik anders alle kaartjes en lezers moest verwisselen. Dan maar voor de P80 gegaan:
Mooie plaatjes, zowel binnen als buiten. Binnen is het echter aangewezen niet op auto in te stellen, daar de kleuren wat flets zijn. Nu moet ik wel toegeven dat de instellingsmogelijkheden enorm zijn, en dat waarschijnlijk mijn weinig ervaring er een rol in speelt.
Breedhoek enorm: prachtig, zonder enige vervorming ( let wel: nieuwe firmware 1.1 voorzien).
Zoom: super.
Macro: ongeloofelijk. Dacht dit nooit nodig te moeten hebben, maar dus toch.
Heel gemakkelijk en intuitief in gebruik.

WillemWillem 04-08-2008

Uitstekende Super-Zoomcamera met heel veel handmatig instelbare mogelijkheden!
Groothoek en Zoom zijn prima!

Lekker groot beeldscherm, en prima zoeker, is toch soms wel nodig dus ben blij dat hij erop zit.
Hij is ook erg vlug gebruiksklaar : Aan zetten en bijna direct foto's maken. Zeker als je instelt: zonder welkomstscherm!
Heb hem gekocht omdat mn vorige kapot was. Dat was een ander merk, en al bijna 4 jaar oud. Wat een verschil zeg!

Heb nog lang niet alle mogelijkheden ontdekt, maar dat komt wel goed.

foto.es23 22-07-2008

Ik heb de camera nu een kleine week en al gelijk alles getest natuurlijk!!
Het zoombereik is een duidelijk plus., prachtig en snel inzoomen!
Foto's zijn mooi scherp en de macro is echt geweldig
Als je camera aanstaat, steekt je lens er ook uit en dan past het lensdopje er niet meer op..dus dat past alleen maar als je camera aanstaat, dit vind ik wel jammer want hij hangt soms in aan stand rond mijn nek en dan is de lens niet beschermt....maar misschien is dat bij andere camera's ook wel!!!
Vind het ook enigzins jammer dat er geen functie opzit om in sepia, zwart/wit ect. te fotograferen want dat zat op mijn vorige cam wel, maar ach dat is natuurlijk ook te bewerken,,,,
Ik vind het een top camera, zoom geweldig, start snel op, maakt snel foto's, genoeg functies voor een mooie prijs

mawe 17-07-2008

Net zoals vele anderen lang getwijfeld tussen de panasonic dmc fz 18 en de p80. Bij verschillende speciaalzaken om advies gevraagd. Ze waren allen unaniem in hun advies, de Nikon p80. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Goede kleuren, mooie scherpe foto's in het complete zoom bereik. Ik heb deze camera, naast de specs, mede gekocht vanwege de groothoek en het zoombereik. Ook hierin zeker niet teleurgesteld.
Een absolute aanrader.

pietje_Ehv 10-07-2008

Nikon is een top merk onbegrijpelijk dat de p80 en p5100 hier niet in de top vijf zit. Dicht bij dit produkt zitten de canon g7 en g9. In de winkel een sd kaart in drie verschillende camera's gestopt. Macro, zoom opname, binnen, buiten en filmpje. Mijn winnaar de p80. Mijn 27j oude jaar nikon reflex ook nu nog een top camera is het bewijs. In de tussentijd meerdere andere camera's gehad. Thans de p80; Mooie scherpe foto's ook naar de buiten kant mooie diepe kleur, binnen opnames met flits prima. Alleen het enorme lens kapje is iets minder. Ach....

jeannette4 08-07-2008

Vandaag na lang denken de nikon P80 aangeschaft.
Ik zat te twijfelen tussen de panasonic FZ18 en deze nikon.
De panasonic kreeg goede beoordelingen en bij de nikon waren de meningen verdeeld.
Ik besefte dat het geen eerlijke vergelijking was omdat de pansonic al langer bestaat.
De doorslag voor deze nikon was mede door de review van computeridee. Hierin kreeg deze camera 5 sterren met geen enkel negatief punt.

Nu mijn bevindingen hoewel deze nog maar een paar uur oud zijn.
Ik heb verschillende foto's gemaakt in de automatische stand. Wat opviel was de intensiteit en scherpte van de kleuren. Echt heel mooi!
De foto was mooi gedetaileerd.
Er zijn meerdere mogelijkheden om met persoonlijke instellingen te werken maar deze heb ik nog niet uitgeprobeerd. (handmatig)
De zoomfunctie werkt ook perfect. Bij 18 keer inzoomen was de foto erg scherp!

Verder heb je veel mogelijkheden om foto's te maken in allerlei omstandigeheden zoals:
portet, landschap, nachtprotet, party/binnen, strand/sneeuw, zonsondergang, schemering, nachtlandschap, close-up, museum, vuurwerk, kopie, tegenlicht, panorama assist.

Tegenlicht heb ik uitgeprobeerd (wolken in felle zon) en de foto is haarscherp geworden.
Veel van de andere mogelijkheden hoop ik binnenkort uit te proberen.

Verder is de camera degelijk. Ligt erg lekker in de hand en de functies werken soepel.
Ook qua zwaarte viel mij op dat de camera bijna niets weegt, wat qua foto's nemen zeer ten goede komt.

Al met al een zeer goede eerste indruk en absoluut geen spijt. Ik mag hem 7 dagen uitproberen maar heb nu al de beslissing genomen om hem te houden.
Ik ken de panasonic FZ18 niet, maar de nikon P80 kan ik echt aanbevelen.

Monika83 03-07-2008

Heb deze camera nu 2 weken en het bevalt prima.
Ik twijfelde eerst tussen de Olympus SP 570 en de Panasonic DMC-FZ18, maar na aanbevelingen van de verkoper toch voor de P80 gekozen. Eerst veel foto's in de automatische stand gemaakt, die waren over het algemeen heel erg goed, wat wel problemen gaf was de macro, geen 1 foto kwam er scherp uit. Handleiding erbij gepakt, in de P-stand simpel handmatig scherpstellen loste het probleem op.
Waar ik wel over verbaasd was was de zoom, zelfs met maximale optische zoom (18x) uit de hand gemaakte foto's waren mooi scherp, als je er ook nog de digitale zoom bij doet (22x in totaal) wordt het wel erg lastig, maar al met al petje af voor Nikon.
De kwaliteit van de foto's is zoals verwacht, mooie levendige kleuren, in wat meer donkere omgeving geeft ie wel wat ruis maar als je flits gebruikt, die trouwens ook een aardig bereik heeft, is de ruis (voor de amateur) te verwaarlozen. Minpunt: de anti-rode ogen flits geeft alsnog rode ogen.
De snelheid van de camera is ook verbazingwekkend voor een compact, zelfs in de auto stand als je foto's maakt van een bewegend iets komt het er niet bewogen uit, je kan ook nog de serieopname toepassen, maar die heeft maximaal 3mp en de datum wordt er niet op afgedrukt.
Over de kwaliteit van de video's was ik ook prettig verrast.
Al met al een hele goede camera met een aardig verrassend prijskaartje, lekker snel, kleurechte scherpe foto's. Prijs-kwaliteit verhouding: 10+

Minpunt: het lukt de camera niet altijd om goed scherp te stellen in de auto stand, heb het zelf een paar keer meegemaakt in huis bij niet zoveel licht (het zou aan de instellingen kunnen liggen, moet nog wat meer experimenteren), is op zich niet erg, maar zou wel handig zijn als de handmatige focus dan beter bereikbaar was en het liefst met een ring.

Tip: Mensen bespaar niet op een geheugenkaartje, wat heb je aan een snelle camera als je er een traag kaartje instopt. Zelf heb ik een 2 GB SD III Extreme.

Harry 1 29-06-2008

Aanvankelijk was ik zeer teleurgesteld in de P.80. terwijl ik met verschillende van de voorgangers (Coolpix 8800 o.a.) zeer goede ervaringen had. Veel foto's waren bij de P. 80 niet echt scherp. Dit was zo storend, dat ik sterk overwoog om dan toch maar een digitale spiegelreflex te kopen.
Maar gelukkig lijkt het probleem verholpen door de super-tip van Jaap hieronder: verander de stand van de Auto-Focus van automatischnaar Centrum en het probleem lijkt verholpen. De eerste test-resultaten waren prima!
En dan blijven de schitterende voordelen van de P.80 over: heerlijk klein en licht toestel, vrij goedkoop, produceert mooie kleuren, schrijft de foto's snel weg, en bovenal: het enorme bereik van groothoek tot 18 X zoom (zou met ouderwets kleinbeeld 486 mm tele zijn ...). Door de zeer goed werkende VR kun je zonder statief nog steeds scherpe foto's maken. Ook de firmware-update ging - dankzij de duidelijke toelichting op de Nikon-site - probleemloos en kostte slechts enkele minuten.

wdelange 19-06-2008

Heb deze camera nu een paar dagen in bezit, alleen was het eerst wel uitvogelen hoe je de instellingen goed krijgt.

In eerste instantie vond ik de foto's lang niet scherp. Toen ik de focus op 1 punt (bijvoorbeeld midden) zette was het al een stuk beter richten.

Ook heb ik gemerkt dat er een enorme vervorming (rond worden van voorwerpen die vierkant zijn) gemerkt. Dit was verholpen door de vervorming correctie aan te zetten.

Ik ben steeds meer tevreden met deze camera, alleen snelheid van een foto maken soms iets traag, maar het apparaat start daarentegen supersnel op (1seconde)

JPA110176 08-06-2008

2 weken geleden NIKON Coolpix Camera gekocht, ik zat te twijfelen tussen de Panasonic DMC-FZ18 en deze. Uiteindelijk gekozen voor NIKON dit naar aanleiding van advies van een professionele fotograaf. De lens van NIKON staat bekend als scherp en heldere kleuren.

Tientallen proef foto's gemaakt. De foto's zijn uitstekend.
(Zowel automatische - en hand stand). Ook AE programma's (12 soorten) zijn erg handig.

Klein nadeel: bij sportstand, de foto's worden weggeschreven met 3 megapixels (normaal stand 10 megapixels).

erik v a 26-05-2008

een week bezit: bij groothoek instelling: vervorming in het midden sigment. bij alle andere foto's: geen scherp beeld/waaas over het geheel
lens is volgens mij niet van goede kwaliteit. retour gedaan naar leverancier. testen gedaan met een canon en de sony dsc-50 . duidelijk kwaliteits verschil tussen de nikon en de andere 2. uiteindelijk om omgeruild voor de sony dsc-50 . aanrader!!

Sonny 19-05-2008

Ben zeer tevreden over de P80 Maakt snelle foto's in sport mode en de kwaliteit van de foto's zijn zeer goed. Een minpuntje is wel dat de flits niet automatich opkomt en dat je deze manueel moet activeren. de body is vrij klein maar je wilt een compacte camera anders moet je een spiegelreflex nemen. Natuurlijk is geen één camera perfect . o.a. mogelijkheid voor RAW. maar daar tegenover veelpluspunten snel, wideangle, zoom, makkelijk in gebruik (menu), en een goede automode en goede beelden.

teehee 17-05-2008

Ik zocht een keuze tussen reflex en deze. Eerst wou ik voor een sony cybershot kiezen. maar een nikon lens is echt beter. foto's zijn mooi. maar hij ligt nier erg lekker in de hand. erg klijn, je kunt er geen zonnekap op doen, dus je heb last van de zon. ook daarom heb ik op de 2e dag hem terug gebracht en een reflexcamera gekocht: de reactietijd van opname. het sluitertijd is ernorm TRAAG! let hierbij op voordat u deze aanschaf. als een fietser aankwam, (zelf met aangepaste instel mogelijkheden) kreeg je alsnog de achterband erop! dus de vogel was al gevlogen. jammer, nu moest ik wel heel wat meer geld over de balk gooien. maar ik ben nu wel tevreden over een reflexcamera. mijn advies; geen slechte foto's maar wel traag.

M. Alexander 08-05-2008

De beeldstabilisator (=antischoksysteem) werkt goed en vind ik een hele vooruitgang t.o.v. mijn vorige camera.

Ook prettig is het grote zoombereik. Zeker in combinatie met de beeldstabilisator levert dit mooie plaatjes op. Dat heb ik in het verleden met mijn analoge camera wel eens anders gezien.

De scherpte van de foto's vind ik echter, over het geheel genomen, toch wel wat teleurstellend. Ik had daar toch wel iets meer van verwacht, maar misschien ben ik wel te veeleisend. Wellicht dat het eenmaal afgedrukt meevalt, maar bij het thuis de foto's op mijn monitor bekijken schrok ik toch wel even. Ik hoop dat dit aan mijn instellingen ligt en dat ik die nog wat onder de knie moet krijgen.

Verder is het nog een beetje vogelen om de juiste instellingen voor de verschillende situaties (belichting) te vinden.

Met de zoomknop heb ik nog geen problemen gehad. Voelt inderdaad wel wat licht, maar reageert wel goed.

Het is in elk geval wel een heel veelzijdige camera waar je in velerlei situaties goed mee uit de voeten kunt.

miechiel 08-05-2008

Hoi allemaal,
ik heb deze camera voor paar dagen geprobeerd.
Wat mij opviel was:
Snelheid van scherpstellen is beter
stabilisatie werkt heel goed.
Zit goed in de hand
mooi een groot beeldscherm